Blog Archive

Saturday, October 10, 2009

20091009_ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΡΑΙΝΟ

      Πέρασε αρκετός καιρός από τότε που μου συνέβη... και ομολογώ πως αμέλησα να το γράψω είτε γιατί δεν είχα χρόνο είτε γιατί προσπάθησα να το απωθήσω γιατί στην ουσία και γω συμμετείχα σ' αυτό. Όμως τελικά αποφάσισα να το βγάλω από μέσα μου. Όπως ξέρετε όλοι βιώνουμε καθημερινά τη σαλαμοποίηση στο κυριότερο μαζικό μέσω συγκοινωνίας που είναι ο ηλεκτρικός λόγω κάποιων έργων που είναι μάλλον αναγκαία αλλά μας έχουν σίγουρα κουράσει. Όπως επίσης ξέρετε σε κάθε βαγόνι η πιθανότητα να εμφανιστεί κάποιος ζητιάνος που ζητάει τη βοήθειά μας είναι μεγάλη. Η διαδικασία που ακολουθεί κοινή καθώς πρέπει να διασχίσει όλο το βαγόνι με την ελπίδα να μαζέψει τα ψιλά από τους φιλεύσπλαχνους επιβάτες που δεν είναι και πάρα πολλοί ομολογουμένως. Το να μην είναι φιλεύσπλαχνοι άντε το καταλαβαίνω, το να καλούν security για να διώξουν τον άνθρωπο αυτό δεν το καταλαβαίνω.
      Συνέβη μπροστά μου, μια καθώς πρέπει κυρία να φωνάζει τους security σε κάποιο σταθμό που είχε σταματήσει το τραίνο να βγάλουν το ζητιάνο έξω μήπως τάχα τους κολλήσει καμία αρρώστια και με τη δικαιολογία που δίπλα μας ήταν και μια έγκυος και θα μπορούσε να την κολλήσει με αυτή τη φανταστική ασθένεια που είχε. Και ρωτάω! Όλοι εμείς που ταξιδεύουμε με τα μέσα μαζικής μεταφοράς πόσες φορές έχουμε βγει με πυρετό έξω, οι καθωσπρέπει άνθρωποι για να ολοκληρώσουμε τις δουλειές μας; Τι πιθανότητα έχουμε να κολλήσουμε από τους γύρω μας, είτε γρίπη είτε οτιδήποτε άλλο χωρίς να "μεταφέρουν" αρρώστιες και να είναι ζητιάνοι; Γιατί να φερθούμε τόσο άδικα σε ένα συνάνθρωπό μας που δεν έχει την ίδια τύχη με μας στην εύρεση δουλειάς ( έτσι πάντα θέλω να πιστεύω ) ή στην υγεία;
    Συνέβη μπροστά μου και δεν έβγαλα μια λέξη. Έμεινα αποσβολωμένος - βολεμένος(;) να κοιτάζω τα δυο ντερέκια να τον βγάζουν έξω και αυτός να απορεί και να ρωτάει.."Τι παραπάνω έκανε εκτός από επαιτεία...." . Το μόνο που ξέρουμε είναι πως θα βρίσουμε ο ένας τον άλλο στην οδήγηση, στο να πάρουμε μια καλύτερη θέση σε μια ουρά, γενικά σε ό,τι μας συμφέρει. ό,τι τραβάει ένας συνάνθρωπος μας είναι από ... άλλο πλανήτη. Φυσικά, και έχει βγει σε όλη την κουβέντα, θεωρώ τον εαυτό μου συνυπεύθυνο........

--
ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ
SENIOR ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΕ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ SAP R/3

ΑΛΛΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ: ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ!!
http://moduland.googlepages.com
http://apostoland.blogspot.com

7 comments:

Ευαγγελία said...

Μιας και θίγεις το συγκεκριμένο θέμα, θα ήθελα να παρουσιάσω και τη δική μου εκδοχή που δείχνει ωστόσο την αντίθετη πλευρά όσων μας αφηγείσαι (που σίγουρα λίγο πολύ όλοι έχουμε γίνει μάρτυρες σε παρόμοια περιστατικά και έχεις απόλυτο δίκιο σε όσα αναφέρεις σχετικά με το ρατσισμό που μας διακατέχει..) Ωστόσο, πριν αρκετό καιρό, στο μετρό, παρακολούθησα το εξής περιστατικό: ένα νέο παληκάρι -χρήστης ναρκωτικών κατά την άποψή μου- ζητούσε από τον κάθε επιβάτη ό,τι μπορούσε να του δώσει για να μπορέσει να αγοράσει κάτι να φάει. Ένας κύριος ο οποίος καθόταν σχεδόν δίπλα μου του είπε: μόλις κατεβούμε στον επόμενο σταθμό θα έρθεις μαζί μου και θα σου πάρω εγώ ό,τι θές να φας. Ο νεαρός αντιδρούσε διαρκώς πιέζοντας τον κύριο να του δώσει χρήματα (γιατί προφανώς προορίζονταν για άλλο σκοπό). Τελικά κατέβηκαν μαζί και τους άκουγα μέχρι και την τελευταία στιγμή, όπου ο νεαρός αρνούταν την προσφορά του κυρίου και επέμενε για τα χρήματα. Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι σίγουρα όλοι εμείς έχουμε υιοθετήσει ρατσιστικές συμπεριφορές απέναντι σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι αβάσιμες.. Ωστόσο, κάποια περιστατικά όπως αυτό που περιγράφω, δείχνουν και την άλλη όψη του νομίσματος και ίσως να δικαιολογούν (σίγουρα όχι πάντα) ορισμένες στάσεις μας και συμπεριφορές.

ANDREAS AP said...

Δε λέω, ότι δεν υπάρχει και η άλλη πλευρά και μάλιστα είμαι πολύ κατηγορηματικός όταν αναφέρομαι στις συγκεκριμένες κατηγορίες ατόμων. Σέβομαι απόλυτα ότι έχει καταντήσει ... αρρώστεια ... ο εθισμός στα ναρκωτικά και ότι πια έχουμε να κάνουμε με έναν ασθενή όταν έχουμε μπροστά ένα παιδί ή έναν ενήλικα αλλά ήταν ... επιλογή τους τις περισσότερες φορές. Και καλά μ' αυτές τις περιπτώσεις που υπάρχει οικονομική άνεση, όλα καλά αλλά όταν δεν το χεις το άτιμο το χρήμα; μπαίνεις στη ζητιανιά. και κει είναι που μπαίνει ο καθένας και λέει ότι π.χ. "γιατί δε βρίσκεις μια δουλεια" ή το ότι "ζητάς λεφτά για τη δόση σου" ή το ΄σχετικό γεγονός που ανέφερα. Δεν τους μακαρίζω αλλά τη στιγμή που κάποιοι από εμάς βρισκόμαστε σε πλεονεκτικότερη θέση από όλους τους τύπους των ζητιάνων, το να δώσουμε κάτι για να τους βοηθήσουμε, ακόμα και για τη δόση τους, κάτι που δεν το στερούμαστε εμείς δεν είναι κακό και δε θα το κάνουμε για να πάμε στον παράδεισο απλά θα κάνουμε μια "χρηματική αποκέντρωση" αν θες να βάλω και λίγο χιούμορ που δεν ταιριάζει. Τώρα βέβαια θα μου μιλήσεις για κυκλώματα παιδιών που τα συντηρούμε έτσι, αλλά και πάλι προτιμώ να βοηθήσω το μικρό Ρεμί από το "Χωρίς Οικογένεια" ή τον "Ολιβερ Τουίστ" από το να φάει ξύλο γιατί δεν έφερε πραμάτεια "σπίτι". Τη διαπαιδαγωγιση και το χειρισμό των αιτιών ας το αναλάβει η πολιτεια.

ANDREAS AP said...

Μια σελίδα στο Internet που μου την έστειλε μια παλιά και στενή μου φίλη προσπαθεί να δώσει κάποιες λύσεις. Στο κομμάτι της θρησκείας διαφωνώ αλλά στα πλαίσια της Δημοκρατίας που προάγω νομίζω πως πρέπει να την παραθέσω κι εγώ. Σημείωση. Αν δε σας βγει το ελληνικό μπορείτε να πατήσετε το αντίστοιχο κουμπί για να σας έρθει η μετάφραση. http://www.thezeitgeistmovement.com/joomla/index.php?Itemid=634

Γιόλα said...

Το να δείνεις χρήματα ή όχι σε όσους ζητάνε είναι άλλο θέμα. Νόμιζα ότι αυτό που ήθελες να σχολιάσεις ήταν το θράσος της κυρίας που ζητάει να βγάλουν κάποιος έξω από δημόσιο μέσο μεταφοράς. Το θράσος της υπηρεσίας που έχει σεκιουριτάδες που βγάζουν κόσμο εξω και την κατάντια όλων των υπολοίπων επιβατών που δε βγάλαν άχνα (και εγώ σε αυτούς θα ανήκα μάλλον).

ANDREAS AP said...

Όντως, αυτό το θράσος ήθελα να σχολιάσω και σ' αυτό είμαι κάθετος και μάλιστα με τύψεις που δε μίλησα... Απλά όπως καταλαβαίνεις μια τέτοια κουββέντα μπορεί να πάρει πολλές προεκτάσεις....

Anonymous said...

Αντρέα ηρέμησε.
Οι ζητιάνοι δεν ειναι τίποτα άλλο παρά τεμπέληδες. Όπως εσύ δουλευεις έτσι και αυτοί θα μπορούσαν να δουλέψουν. Πολύ καλά τους κάνουν που τους πετούν έξω. Όχι δεν ακούω δικαιολογίες "δεν τους ήρθε καλά η ζωή". Οι περισσότεροι είναι απλά μέθυσοι που δεν έχουν δουλέψει ποτέ. Η ζητιανιά δεν έχει σχέση με ρατσισμό. Μην τα συγχέεις. Γιατί στο Βερολίνο δεν έβλεπα πουθενά ζητιάνους?

ANDREAS AP said...

Γιατί υπάρχει ισχυρή αστυνομία. Δε θέλω να δικαιολογήσω κανένα τεμπέλη γιατί ξεκολώνομαι 15 ώρες την ημέρα πολλές φορές. Όμως δε θεωρώ τον εαυτό μου έτοιμο να κρίνω και να διεισδύσω στο μυαλό των ανθρώπων και το πως κατάντησαν εκεί και το γιατί δεν έχουν βρεί ακόμα δουλειά. Άρα κάνω μόνο αυτό που μου επιβάλει η συνείδησή μου. Πίστεψέ με όταν πάεινα μου καθαρίσει κάποιος το τζάμι....... σχεδόν πάντα λέω όχι αλλά όχι για το ότι αυτοί είναι τεμπέληδες αλλά επειδή έχω άγχος να φύγω εγώ από το φανάρι...